Erdély szépségei – Határtalanul! kirándulás

Hataron_megvalosult_a_magyar_kormany_tamogatasaval_bga_alap

A Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárságának megbízásából a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. mint támogató által hirdetett Határtalanul! program keretében beadott pályázat támogatásával jutottunk el Erdélybe. Az ott töltött öt nap alatt sok-sok élménnyel, látnivalóval gazdagodtunk.

2022. május 16. hétfő

Reggel izgatottan gyülekeztünk az iskola előtt. Nagyon vártuk, hogy elinduljunk a kirándulásra Erdélybe. Tudtuk, hogy sok érdekes program vár ránk a következő napokban.

Nagyszalontán Arany János születési helyénél felidéztük életútját és meghallgattunk egy részletet a Családi kör című verséből.

Vársonkolyosnál egy függő hídon keltünk át a Sebes-Körös felett, ami billegése miatt kicsit próbára tette bátorságunkat.

A Királyhágónál rövid pihenőt tartottunk, majd Kolozsváron megcsodáltuk a Szent Mihály templom és Mátyás király szobrának lenyűgöző méreteit, felidéztük Mátyás történelmi szerepét.

Aranyosgyéresen a nagyon szép La Broscuta panzióban pihentük ki a nap fáradalmait.

2022. május 17. kedd

Az időjárás előrejelzés délutánra esőt ígért, így délelőtti program lett a túra a tordai hasadékban. A patak partján vezető út során gyönyörködhettünk a természet alkotta táj szépségeiben, ügyeskedhettünk a keskeny, sziklás gyalogösvényen.  Szerencsénk volt, épp beszálltunk a buszba, amikor óriási felhőszakadás zúdult a környékre.

A délutánt a Tordai sóbányában töltöttük, ami káprázatos látványt nyújtott. A 13 emelet mélységű, hatalmas méretű tárnába lifttel mentünk le, ahol játszótér, minigolf, óriáskerék biztosította a szórakozást számunkra, majd megnéztük a további 13 emelettel mélyebb tárnában kialakult sós vizű tavat is.

Szovátán a Medve-tó körül sétáltunk, majd Farkaslakán elfoglaltuk szálláshelyünket. Az Ábel bölcsője panzióban nagyon kedves fogadtatásban és vendéglátásban volt részünk. Kényelmes, tiszta szobákban aludtunk, finom ételeket ettünk, Gabriella és Emil minden kérésünket teljesítette.

2022. május 18. szerda

A reggeli után megismertük Tamási Áron életútját, majd síremlékénél koszorút helyeztünk el.

A Békás-szoroshoz vezető kanyargós, csodaszép út után jólesett a rövid séta, amit a szorosban tettünk meg.

A Gyilkos-tónál megismertük a tó keletkezésének legendáját.

Korondon megnéztük a kézműves termékeket, beszélgettünk a fazekas és fafaragó mesterségekről.

2022. május 19. csütörtök

Nyolc órára vártak minket a farkaslakai iskola hetedik osztályos tanulói. Az ajándékok átadása után kötetlen beszélgetés során megismertük az osztály összetételét, napirendjüket, szokásaikat, szabadidős tevékenységeiket, órarendjüket, az értékelési módokat, a tanult tananyagokat.

Máréfalván megcsodáltuk a sok-sok székelykaput, rövid ismertetőt hallgattunk meg eredetükről.

Nyerges-tetőn felkerestük a Székely hősök emlékhelyét, megtudtuk, kik voltak ők, majd a kopjafákat néztük meg.

A Szent Anna-tóhoz meredek, kanyargós hegyi sétaút vezetett a parkolóból. Kicsit elidőztünk a különleges krátertó partján, majd felfelé indultunk, a Mohos tőzegláphoz. Különleges, varázslatos helyre vezettek minket, ahol a környezettől teljesen eltérő növényvilág látványa tárult elénk.

Székelyudvarhely központjában rövid városnézést követően visszatértünk a szálláshelyünkre.

2022. május 20. péntek

A hazautazás során több látnivalót is felkerestünk.

Segesvár keskeny utcái, színes házai nagyon szépek voltak. Fárasztó volt felmenni a diáklépcsőn, az elénk táruló látvány viszont kárpótolta erőfeszítésünket.

Déva várát éppen felújítják, ezért sajnos nem tudtuk megnézni. Meghallgattuk Kőmíves Kelemen balladáját, melynek története e várhoz kapcsolódik.

Utolsó megállóhelyünk Aradon volt a vértanúk emlékművénél. Megemlékeztünk a tizenhárom magyar honvédtisztről és elhelyeztük koszorúnkat.

Este nyolc óra előtt érkeztünk haza Csabacsűdre.

Képek

hatartalanul_logo

This entry was posted in Egyéb. Bookmark the permalink.