Határtalanul 2018.

Ebben a tanévben mi mehettünk a Határtalanul osztálykirándulásra. Nagyon vártuk, mert az előző években sokat meséltek róla diákjaink.

Osztályfőnöki órán megbeszéltünk mindent a kirándulásról. Betti nénivel megnéztük a Csókai csata című mesét. Mindenki kapott feladatot: verset, prózát mondott vagy fényképezett, jegyzetelt a nevezetes helyeken.

2018.06.04. hétfő: Reggel 8 órakor indultunk az iskolánk elől a Vajdaságba. Kisbusszal utaztunk 14 gyerek, 2 tanár és a buszos bácsi. Van, aki még sosem volt a határon. Kíváncsi volt mi lesz. A röszkei határátkelőn gyorsan átkeltünk. Útközben, Moholon a templomkertben megkoszorúztuk Szent István szobrát, majd elfoglaltuk szállásunkat Adán a Hubertus vendégházban. Ez után megebédeltünk és ismét útra keltünk. Megkerestük Göblös Péter tanítót (Peti bácsit), lakóházával szemben van a Lovas völgy. Itt egy egész délutánt töltöttünk el. Lovasíjász bemutatót láthattunk, majd ezt követően kipróbálhattuk a lovaglást és az íjászatot. Peti bácsi szülei elhoztak megmutatni nekünk egy 1963-as citerát, és megvendégeltek minket pogácsával és üdítővel.

2018.06.05. kedd: Reggeli után átmentünk Törökfaluba, ahol Peti bácsi tanít. Először a 3. osztályosokkal ismerkedtünk meg. Itt sok érdekes dolgot láthattunk és próbáltunk ki: legó- robotot, póló applikációt. Átmentünk az óvodába is, ahol a kicsik nagyon aranyosak és vendégszeretők voltak. Mindenki gyorsan választott magának játszótársat közülünk. Egy közös dallal búcsúztunk egymástól: „Nád a házam teteje…”

Délután a 7. osztályosoknak éppen testnevelés órájuk volt, így gyorsan rögtönöztünk két csapatot és játszottunk egy barátságos mérkőzést. Mikor itt végeztünk Peti bácsi elvitt minket egy jó ismerőséhez, aki 12 éves kora óta tart kisméretű papagájokat, de mára már csak nagytestűekkel foglalkozik. Színesebbnél színesebbek voltak, sőt még beszélni is hallottuk az egyiket, a másik meg táncolt.

Ezután visszaindultunk a szállásunkra, de közben letérve az útról egy elhagyatott kastélyt látogattunk meg, amely az Engelmann család birtokában van. Otthon még kézműveskedtünk is, kosarat fontunk.

2018.06.06. szerda: Reggeli után Peti bácsi ismét elkalauzolt minket egy érdekes helyre. Laci bácsi nyitott nekünk ajtót. Ő egy 82 éves bácsi, aki szobafestő. Hobbiból állatokat kezdett preparálni, majd kedvet kapva elkezdte gyűjteni a lepkéket, bogarakat, fészkeket és a madártojásokat. „Le voltunk hűlve”, hogy mekkora gyűjtemény van a házaspár otthonában!

Ebéd után átmentünk Zentára a zentai csata emlékművet felkeresni. Közben érintőlegesen megpillantottuk a tűzoltó laktanyát is. Voltunk egy régies fagyizóba, ahol a cukrászmester fehér kötőben adta a maga készített fagyit.

A délutáni sétán egy tanárnő hobbiját néztük meg, ami nem volt más, mint üvegből készült ékszerek, emléktárgyak. Nagyon szép dolgokat láttunk, szinte mindenki vett hűtőmágnest emlékként. A Tisza parton tett séta után, Adán a szabad strandon hűtöttük le magunkat!

2018.06.07. csütörtök: Reggeli után lesétáltunk a város főterére Adán. Láttunk 3 iskolát, érdekes épületeket és a sok lakatlan házat. Ebéd után elutaztunk Csókára, ahol a Móra Ferenc emlékműnél Kamilla elszavalta a Csókai Csóka versét. Itt is helyeztünk el koszorút. A templomot is körbejártuk kívülről, mert felújítás miatt csak bekukucskálni tudtunk. II. Rákóczi Ferenc fából készült új szobránál gyomláltunk és ott is elhelyeztünk egy koszorút.

Este, csapatépítő tréning keretén belül, szalonnát sütöttünk, ahol mindenkinek megvolt a feladata. Sokáig kint lehettünk az udvaron. Márkó nagy bogarakat fogott. A fiúk vágták a rőzsét a tűzre baltával. A lányok szeletelték a zöldségeket. Majdnem mindent megettünk, amit otthonról hoztunk.

2018.06.08. péntek: Reggel soká aludtunk és reggeli után elindultunk haza. Magyarkanizsán sétáltunk egyet. A határon várni kellett 1-2 órát. Nagyon meleg volt a buszban. Szegeden megálltunk a McDonald’snál enni és inni. Délután fél 4-kor értünk az iskolához. A szülők segítettek kipakolni a bőröndöket. Misi bácsi és Erika néni fogadott minket. Az örménykútiakat várta az iskolabusz.

Így telt el az egy hét. Nagyon jól éreztük magunkat.

Osztályfőnöki órán átbeszéltük újra a feladatokat. Fényképeket válogattunk az írásainkhoz. Megnéztük a videófelvételeinket. Ezeket kivetítettük az iskola aulájában a többi tanulónak. Meséltünk nekik érdekességeket: hol jártunk, hol koszorúztunk, milyen a Tiszavirágzás.

Csabacsűd, 2018. június 13.                                                                 7. osztály

Képek:

This entry was posted in Egyéb. Bookmark the permalink.