Csatai táborozók a Csabacsűdi Trefort Ágoston Általános iskolából

Csabacsűd, Tokod és Homoródalmás testvér települési kapcsolatot ápol a szlovákiai Csata településsel, amely egy európai uniós pályázatnak köszönhetően a négy település gyermekeit közösen táboroztatta július 23-tól 27-ig.

Iskolánk húsz diákja és négy felnőtt vehetett részt a táborban. Vonattal utaztunk, és a csatai iskola épületében laktunk. Vendéglátóink, a nagyon kedves és vendégszerető csataiak minden jóval elláttak bennünket. Napi ötszöri étkezést kaptunk, és a bőséges, folyamatos folyadékellátás ásványvíz és üdítő formájában a rendelkezésünkre állt.

Élménydús tábori napok vártak bennünket.

Megnéztük a csatai tájházat, amelynek az udvarán vacsorázhattunk első este. A tábortűz mellett énekeltünk, és a honfoglalók életéről, öltözékéről is sokat megtudhattunk.
A gyermekek nagyon szerettek részt venni a közös programokon az iskola épületében, az udvaron, és a sportpályán, de néha csak egyszerűen beszélgetni, pingpongozni, kártyázni, vagy társasjátékozni a többiekkel.
Részt vettünk sportprogramokon, fociztunk, tollasoztunk, versenyeztünk, és még díjakat is nyertünk. Megismerkedtünk az íjászattal és kézműves foglalkozásokon vettünk részt. Ajándékokat készíthettünk: bőrből mobiltokot, karkötőt, drótból kosarat, gyűrűt, színes vesszőkből kosarakat, csengőt, harisnyavirágokat, kukoricacsuhéból tárgyakat és sok mást.
A zene is jelen volt a táborban, táncolhattak a gyerek diszkóban és a falunap zenés, vidám műsorai is szórakoztatták őket.

Nagyokat kirándultunk.
Pénteken hazajöttünk egy kicsit Magyarországra, Esztergomban megtekintettük a Vármúzeumot és a Bazilikát, majd ebéd után átmentünk Visegrádra a Fellegvárba.
Vasárnap a Garam folyó partján átsétáltunk Oroszkára, ahol a Zsákovics Hadtörténeti Múzeumot járhattuk végig, amely szomorú és elgondolkodtató volt. Ezután tovább vitt minket a busz Zselízbe ahol a Zselízi Városi Múzeum, Franz Schubert Emlékszoba kiállítását láthattuk.
Mindenhol tárlatvezető tájékoztatott bennünket így a látottak kiegészültek a hallott érdekes információkkal.

A táborban jelen volt a történelem, a múlt, a jelen, a jövő, a sport, a zene és a kézművesség is.
Csata és Csabacsűd egy újabb szállal kapcsolódik össze, a fiatalokéval. A tábor a testvértelepülések gyermekeit igyekezett megismertetni, barátkoztatni egymással, amely nagyon jól sikerült.

Sok-sok szép élménnyel gazdagodva, vonattal érkeztünk haza július 27-én délután.

Csabacsűd, 2015. július 30.
Surina Györgyné

Csatai táborozás
This entry was posted in Egyéb. Bookmark the permalink.